zondag 28 december 2008

Reflectie Iris van der Elst

Tijdens het eerste college van kunstzinnige oriëntatie b moesten we groepjes gaan
maken voor de opdrachten. In onze klas hebben ze helaas altijd vaste
groepjes. Ik wilde eigenlijk een keer met andere mensen samenwerken,
want daar leer je ook weer van. Maar helaas heeft onze klas zijn
vaste groepjes. Ik vond het niet erg om met Marowa, Manon, Bianca en
Lisa te moeten samenwerken, maar ik had gehoopt om een keer met
andere mensen samen te werken. Ik heb toch nog veel geleerd van mijn
groepsgenoten tijdens dit project.

We wisten niet meteen voor welk onderwerp we moesten kiezen, en het was voor mij ook
nog niet zo duidelijk wat er precies bedoelt was met een kunstaspect.
We zijn gaan brainstormen om tot een onderwerp te komen. We hadden
met zijn vieren gestemd, want Lisa was er niet. Marowa vond het
onderwerp het Oude Egypte in eerste instantie niet leuk, omdat ze uit
Egypte komt en ze dacht dat ze er niet veel van zou leren.

We hebben in de eerste les een taakverdeling gedaan, Marowa en ik zouden de weblog
doen en Bianca, Manon en Lisa zouden informatie opzoeken. Vanuit deze
kleine taakverdeling zijn we te werk gegaan. Lisa is alleen aan het
begin van het project uit ons groepje gezet, omdat zij niet reageerde
op onze emails en ze nooit op school was. Bianca is halverwege het
project gestopt waardoor we allerlei taken op nieuw moesten gaan
verdelen. Dit was erg vervelend en zorgde voor nog meer werk. Maar
alles is uiteindelijk goed afgelopen en alles was op tijd af.

De taakverdeling die we gemaakt hadden was goed. De datums die we er ingezet hadden
wanneer iets moest afzijn hadden we genomen als richtlijn. Veel van
de dingen die op een bepaalde datum af moesten zijn, waren ook wel
af, soms was het bijna af. De samenwerking verliep voor de rest
prima, ondanks dat er twee mensen uit het groepje gestopt waren.

We hebben gekozen om het project online te zetten, zodat Riet ons project zo kon inzien en
feedback geven wanneer ze dat wilde. We hadden twee afzonderlijke
blogs aangemaakt. Één blog was voor de verslaglegging
van het maken van de opdrachten van het project. Op het andere blog
stonden de gemaakte lessen. We hadden een afzonderlijk blog
aangemaakt voor de lessen, zodat andere studenten uit andere klassen
niet onze lessen konden overnemen of delen daarvan. Ik vind dat
allebei de blogs er duidelijke en overzichtelijk uitzien.
Als afsluiting van deze module moesten we aan de klas onze gemaakte dingen presenteren.
Helaas waren wij het laatste groepje die moesten presenteren en de
klas had niet echt zin meer om te luisteren. Ze zaten door de
presentatie heen te praten en te lachen. Dit heb ik als erg storend
ervaren. Ik had niet zo’n heel veel zin meer om te presenteren
omdat we daarvoor al naar 6 andere presentatie hadden geluisterd. Als
dan ook de medestudenten geen zin meer hebben om te luisteren heb ik
niet zo’n zin meer om het te vertellen. Dit was erg jammer,
want hierdoor zijn we vergeten een aantal dingen te laten zien die we
gemaakt hadden en die Marowa had meegenomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten