zaterdag 10 januari 2009

Kunstzinnige Oriëntatie Plan van Aanpak

Het onderwerp:

Wij hebben met ons groepje gekozen voor het onderwerp Het Oude Egypte. Toen we de opdracht op kregen zijn we met ons groepje eerst gaan brainstormen over de onderwerpen die we eventueel zouden willen nemen. Nadat we een lijstje hadden gemaakt mocht iedereen stemmen op de onderwerpen. Bij de stemming was Het Oude Egypte naar voren gekomen. Dit onderwerp vinden wij met ons groepje het interessants om ons verder in te verdiepen. Op de basisschool hebben ze het wel over Het Oude Egypte, maar ze gaan er niet heel erg diep op in. Juist dit onderwerp leek ons leuk en interessant voor leerlingen om dieper op in te gaan.



Eerste opzetten van het lespakket:
Wij hebben gekozen om ons lespakket te maken voor de bovenbouw. Dit hebben wij gedaan, omdat wij later les willen gaan geven aan een bovenbouwklas. Als introductie op ons onderwerp wordt er een PowerPoint presentatie gemaakt over Het Oude Egypte. Als vervolgles daarop maakt Iris een les in google Earth. Bij deze les wordt Het Oude Egypte nog meer uitgelegd en maken de kinderen meer kennis met Het Oude Egypte. Manon gaat een Rekenles maken die te maken heeft met de piramides, hoe ze dit precies gaat maken is op dit moment nog niet helemaal duidelijk. Marowa wilde heel graag een knutselles gaan maken die alles te maken heeft met de wereld beroemde sarcofagen. Bianca gaat een taal les maken die alles te maken gaat hebben met hiërogliefen. Ze wil de kinderen geheimschrift laten maken met de hiërogliefen.We zijn op dit punt nog erg aan het brainstormen om de lessen zo duidelijk mogelijk voor de bovenbouw te maken en om de lessen een goede invulling te geven.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten